AUDUSD 05.01

audusd-05-01

5 styczeń 2017, zawarłem dwie transakcje na AUDUSD, pierwsza BUY 0,1 lota po przebiciu oporu, Stop Loss poniżej ostatniego dołka (ok.30 pips, 126zł). Zamknięte po kilku minutach po reakcji ceny i decyzja o zamknięciu pozycji i otworzeniu przeciwstawnej.

AUDUSD SELL 0,1 lota, cena szybko pokazała że chce dalej rosnąć, po przebiciu ostatniego szczytu szukałem miejsca do wyjścia. SL ustawiony na ok. 35 pips (147zł). Stop Lossy ustawiam zazwyczaj trochę wyżej niż w miejscach, gdzie mam sygnał do zamknięcia pozycji. Daje mi to przewagę do wyjścia ze stratą po lepszej cenie. Jest to trudne dla psychiki, ponieważ dla osób które nie lubią przyznawać się do błędu ciężko będzie zamknąć taką pozycję z ręki, nie czekając na Stop Lossa.

Czy jestem zadowolony z pozycji? Nie, ale nie z powodu straty, lecz złej oceny sytuacji psychiki w ocenie rynku. Widać to przede wszystkim po pierwszej transakcji, zamkniętej po 5 minutach. W swojej strategii chcę złapać impuls w trendzie, tutaj po 5 minutach zasugerowałem się szybką reakcją ceny, jednak nie powinno to spowodować zamknięcia pozycji.

Jedyne co było dobre w tych transakcjach to zamknięcie na stracie -97zł, gdy rynek dał mi sygnał przebicia ostatniego szczytu. Dzięki temu zmniejszyłem stratę ze złej transakcji o 50zł.

Skomentuj

