EURUSD 06.01

eurusd-06-01-dane

6 styczeń 2017, dwie transakcje na EURUSD podczas danych, które miały być o 14:30. Nie gram zbyt często na danych z powodu większych spreadów, poślizgów cenowych i dużej zmienności. Jednak gdy sytuacja jest dla mnie w miarę klarowna i widzę większy potencjał do zysku niż moje ryzyko gram małą pozycją.

Mniej więcej godzinę przed danymi euro zaczęło się umacniać, cena odbiła od wsparcia i uważałem że spekulanci zaczęli się tutaj pozycjonować i będą chcieli zamknąć pozycje co najmniej przy najbliższym oporze. EURUSD BUY 0,1 lota. Kilka sekund po publikacji zamknąłem z ręki w miejscu w którym zakładem. SL był na poziomie 26pips, dosyć wąski biorąc pod uwagę zmienność podczas danych. Zysk +90zł

Po spadkowej reakcji na dane chcą wykorzystać momentum zająłem SELL 0,1 lota, ryzyko 20pips (ok.80zł). Patrząc na reakcję nie widziałem zbyt dużej chęci do dalszego spadku – wyjście +16zł.

eurusd-06-01

Cena była już dosyć nisko, więc mimo sygnału na short czekałem na lepszy moment ponownego wejścia. Przed zamknięciem sesji europejskiej o godz. 16:50 cena była przy oporze. Zająłem pierwszą pozycję SELL 0,1 lota, ryzyko ok. 25 pips (100zł). Widząc reakcję na opór dołożyłem kolejne 0,1 lota, tutaj SL 15pips (ok.65zł).

Z racji, iż był to piątek zamknąłem połowę o 20:40 (+189zł), resztę zabezpieczyłem SL na zysku 60zł. Zamknięcie drugiej połowy dzisiaj rano tj. 9.01 z powodu przebicia ostatniego szczytu (+102zł)

PS: Jak widać na wykresie cena poszła dalej w moją stronę, jednak już beze mnie 🙂 Należy pamiętać że nasza psychika mimo że wyszliśmy z transakcji na zysku interpretuje to, że nie zarobiliśmy więcej, jako stratę. Trzeba pamiętać że zakończyliśmy nasz setup zyskiem i czekać na kolejny sygnał w kolejnych dniach, zamiast gonić za ceną i zwiększać ryzyko tylko z poczucia że coś tracimy, podczas gdy zarobiliśmy na naszych trejdach.

Skomentuj

